Dit is Dirk zijn openingszin. Hij stelde deze vraag dus ook toen wij met ons drie gingen eten in zijn zaak Pique-Nique.
Later op de avond zei Nell: "Je ziet zelfs op de manier waarop hij wandelt dat hij zo gepassioneerd is!"
Dus wij dachten: hier moeten we een blog over schrijven! We mogen nog zoveel boeken lezen over klantbeleving... Dirk is hét levende bewijs dat passie de sleutel is tot succes!
Na onze aperitief bestelden we een glaasje wijn. Joke en Bart hun glas werd gevuld, maar Nell haar cocktail was nog niet op. "Hoe kan je nu genieten van zo'n overheerlijke wijn als je smaken gaat mixen?" Dirk vulde pas het glas wanneer haar aperitief op was. En natuurlijk was Nell enorm gecharmeerd.
Het zit dus in de details. Consumenten zijn niet meer tevreden met alleen een product of dienst. Ze verlangen naar een unieke en onvergetelijke ervaring. Er moet iets kriebelen... Iets dat ze nog nooit eerder hebben gevoeld!
Dirk begreep dit al vóór dat het consumentengedrag zo veranderde. Met zijn passie voor koken, oog voor details en focus op klantbeleving, startte hij een gezellig brunchrestaurant. Eén dat tot eind juni al volboekt is om te dineren. Zot, hé?
Wat maakt zijn zaak zo uniek? Of zoals Dirk het zou vragen: "Met wat kan ik jou vandaag gelukkig maken?" Zijn product, restaurant, medewerkers én klanten zijn doordrongen van zijn DNA. Heel zijn ziel zit in zijn zaak en dat maakt - zeker in de horeca - een enorm verschil. Het is dat spectaculaire, dat extraatje, die unieke ervaring, waar we allemaal in opgaan.
Schud je niet meteen zo'n originele openingszin als Dirk uit je mouw? Dat hoeft ook niet! Het zijn de kleine gebaren die een groot verschil maken. Start je begroeting met een glimlach, met een compliment en besteed écht aandacht aan je potentiële klant.
En alles en iedereen is daar verantwoordelijk voor. Natuurlijk is er wel een bepaald leiderschap nodig om het DNA van je bedrijf te doorleven. Neem het voortouw en creëer werkgeluk en bedrijfstrots binnen je team. Je team zal heel snel dezelfde passie uitstralen. Het wordt voor hun een kleine moeite om jullie klanten een unieke ervaring te doen beleven!
Dirk wil dat zijn klanten zich thuis voelen. Alsof ze bij familie op bezoek zijn, hun voeten onder tafel schuiven en van begin tot eind verwend worden. Hij kent onze namen, onthoudt onze favoriete gerechten en reserveert zelfs tafels voor zijn vaste klanten zonder dat zij dit doorgeven. Hoe dan? Hij kent zijn klanten écht. Dirk voelt wanneer wij zin hebben in één van zijn overheerlijke lunches. Die persoonlijke touch maakt echt het verschil!
Klantbeleving is geen apart onderdeel van Pique-Nique, maar de rode draad in elk detail. Kijk maar naar zijn marketing. Met 'een hoek af' neemt hij je vol passie mee in de Parijse charme en boho-stijl. Dirk creëert een ervaring die van de eerste tot de laatste seconde stand houdt.
Wat als hij nu enkel in het begin die klantbeleving creëert? Dan schept hij bepaalde verwachtingen. En vanaf het moment dat die kriebels wegebben, haken zijn klanten af. Ze zullen op de terugweg niet zoals Nell nog drie keer herhalen hoe lekker en gezellig het wel niet was. Gooit hij pas op het einde zijn passie in de strijd? Dan genieten zijn klanten van zijn kookkunsten, maar is het een avond zoals in een ander restaurant.
Door de unieke totaalervaring en de band die we opbouwden met Dirk, voelen we ons gewaardeerd en komen we terug... Je zal zien! Een dag na het plaatsen van deze blog, vraagt iemand van ons sowieso: "Wanneer gaan we nog eens bij den Dirk eten?"
Aan tafel, met een lekker wijntje in de hand, concludeerden we het volgende: 4 concrete tips die we jou als ondernemer willen meegeven om van je zaak een succes te maken:
Laat je passie samensmelten met elke bouwsteen van je onderneming!