Skip to content
Joke Verrijcktjanuari 20233 min read

Succesverhaal: Thomas Schietse van Aesthetic Solutions

Proof-of-concept en Europees lanceren 

Aesthetic Solutions maakte op korte tijd een enorme groei door. In vier jaar tijd groeide het bedrijf van een team van 4 naar een team van 35 medewerkers. Het klantenbestand groeide exponentieel mee: van 100 naar 1800 klanten and counting. “Dat brengt wel wat groeipijnen met zich mee maar onze focus is duidelijk. We willen nu eerst zorgen voor een proof-of-concept in de Benelux om dan Europees uit te breiden. We willen opschalen, zonder onze belangrijke waarden als het familiale aspect en onze uitmuntende service te verwaarlozen,” begint Thomas. 

Van verkoper naar business developer

“Voor PUUR Ondernemen op mijn pad kwam was mijn manier van verkopen erbarmelijk slecht, wetende wat ik nu weet,” aldus Thomas. “Pas op, ik verkocht zeker niet slecht en ben een vlotte communicator dus ik vond het nooit moeilijk om bij toekomstige en huidige klanten binnen te stappen en het gesprek aan te gaan. Maar mijn aanpak ging niet verder dan ons bedrijf, onze producten en de nieuwigheden voor te stellen.”

Na het Sales Bootcamp van PUUR Ondernemen groeit Thomas van een natuurlijke verkoper naar een getrainde verkoper, zo zegt hij zelf. “De combinatie van mijn enthousiasme en empathisch vermogen met de templates en salesstructuur van PUUR Ondernemen hebben mij laten evolueren van verkoper naar business developer,” vervolgt Thomas. 

“De combinatie van mijn enthousiasme en empathisch vermogen met de templates en salesstructuur van PUUR Ondernemen hebben mij laten evolueren van verkoper naar business developer.” - Thomas Schietse

“De focus van onze verkoopgesprekken ligt helemaal anders nu. We kijken naar de noden van onze klant en hoe zij hun omzet kunnen verhogen. Waardoor wij uiteindelijk ook onze omzet verhogen. Wij combineren de meest resultaatgerichte, medische producten samen met revolutionaire apparatuur om een ongezien en effectief resultaat te garanderen voor de eindconsumenten. Het hele bedrijf draait rond dit ‘succesconcept’. Mijn favoriete quote voor ons bedrijf is dan ook ‘1+1 = 11’.”

Het AHA-moment

“Mijn ogen zijn open gegaan tijdens het traject. Drie elementen hebben voor mij het kwartje doen vallen en gemaakt dat ik als een ander persoon uit het bootcamp ben gekomen. Wat zich ook heeft laten zien in onze cijfers daarna,” zegt Thomas. Het eerste element is het belang van echt in het hoofd van je klant te kruipen. En dat kan je maar doen door te evolueren van zelf veel aan het woord zijn naar vooral vragen stellen. 

“Ik ben als een ander persoon uit het Sales Bootcamp gekomen. Wat zich ook heeft laten zien in onze cijfers daarna.” - Thomas Schietse

Een tweede element dat voor Thomas het verschil heeft gemaakt, is het belang van een duidelijke salesstructuur en een salesscript. En ten slotte het belang van goede opvolging na een gesprek. “Voor al die zaken hebben we tools, tips en tricks gekregen maar we hebben dat ook geoefend in rollenspellen.”

“Ik ben op werkvlak totaal getransformeerd. Ik evolueerde van iemand die gewoon goed kan praten naar een waardevolle account manager en later business developer voor onze klanten. Ik leerde om de klant in het succes- en pijnverhaal te zetten en hen zelf te laten delen wat hun ideale oplossing zou zijn. Enkel zo kunnen wij onze aanpak volledig op onze klant afstemmen, wat resulteert in onze uitstekende service waarvoor klanten ook bij ons blijven.”

Een spiegel voorgehouden worden

“Sales Bootcamp is niet voor iedereen. Bart en Joke zijn als ondernemerscoaches ontzettend goed in het voorhouden van de spiegel. We leven in een slachtoffercultuur waar mensen meteen in hun ego gekrenkt zijn wanneer iemand hen zegt waar ze in kunnen verbeteren. Bart en Joke doen dat gewoon, ze leggen de wonden van je ego bloot om ze daarna sneller te kunnen helen. Als je daar klaar voor bent en je bent bereid om écht bij te leren en het anders te doen, dan is Sales Bootcamp de training die je moet volgen.”

“Tijdens Sales Bootcamp krijg je niet alleen theorie. Bart en Joke zijn heel to the point en interactief. Ze gaan zo hard in de diepte dat je als het ware een plan op maat voor je bedrijf krijgt.” - Thomas Schietse

“Tijdens Sales Bootcamp krijg je niet alleen theorie. Bart en Joke zijn heel to the point en interactief. Ze gaan zo hard in de diepte dat je als het ware een plan op maat voor je bedrijf krijgt. Hun gecombineerde kennis over psychologie en verkoop en de combinatie van mannelijke en vrouwelijke energie en hun diverse achtergronden maakt dat dit traject een prachtig voorbeeld is van mijn favoriete uitspraak: 1+1 = 11,” concludeert Thomas.

 

Benieuwd wat Sales Bootcamp voor jou kan betekenen? Ontdek alle info hier!

GERELATEERDE ARTIKELEN